Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich, bezpieczeństwa publicznego i działalności gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2015-03-10 10:45:49
Termin załatwienia
nie dotyczy
Osoba kontaktowa
Wioletta Biernacka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Bobrowicach, Bobrowice 131, parter, pokój nr 7
lub przez internet.
Szczegóły dotyczące zameldowania przez internet pod załączonymi poniżej linkiem:
https://obywatel.gov.pl/meldunek/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace#scenariusz-przez-internet
Telefon kontaktowy
68/391 92 00 w. 26
Adres e-mail
ewidencja@bobrowice.pl
Sposób załatwienia
- zarejestrowanie pobytu w rejestrze PESEL oraz
- w przypadku zameldowania na pobyt stały, wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Bobrowicach, Bobrowice 131, parter, pokój nr 7
Wymagane Dokumenty
- wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" (druk może zostać również wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności zameldowania),
- do wglądu: ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał) np. wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu oraz inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
- w przypadku dokonywania zameldowania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa.
Czas realizacji
Gdy spełnione są wszystkie wymogi wynikające z ustawy o ewidencji ludności, zarejestrowanie pobytu następuje niezwłocznie.
Opłaty
- czynność zameldowania nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest "z urzędu" i nie podlega opłacie,
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł,
- opłata za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Uwagi
- obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności osoby dysponującej tytułem prawnym do lokalu,
- jeżeli dokument własności dotyczy wyłącznie działki, należy okazać dokument, z którego wynika nadanie numeru dla budynku znajdującego się na danej działce,
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U.z 2018 r., poz. 2096 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2017 r., poz. 2411).